اجتماعی > حوادث، انتظامی

چگونه مزاحمت‌های تلفنی دستگاه‌های امدادی به صفر می‌رسد؟



پدرام قودجانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: متأسفانه شاهد هستیم که عده‌ای از شهروندان به دلایل نامعلومی با مراکز امدادی مختلف تماس گرفته و خطوط را اشغال نگه می‌دارند؛ این مسئله در واقع مزاحمت برای مراکز امدادی محسوب می‌کند که امری بسیار خطرناک است؛ زیرا مانع از تماس افرادی می شود که واقعا نیازمند کمک هستند.

وی با اشاره به یکی از راهکارهای حذف این مزاحمت‌ها افزود: با راه‌اندازی سیستم SOS یا همان شماره تلفن امدادی واحد، می‌توان میزان این مزاحمت‌ها را برای دستگاه‌های امدادی به صفر رساند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر هر شهروندی با هر یک از شماره‌های امدادی تماس بگیرد؛ این تماس مستقیماً به کارشناسان آن مرکز امدادی وصل می‌شود که تعداد این تماس‌ها روزانه بسیار زیاد است، اما متأسفانه شاهد هستیم تعدادی قابل توجهی از این تماس‌ها، مزاحم هستند.

قودجانی اظهار کرد: در واقع ارتباط مردم با این دستگاه‌های امدادی، پالایش نشده است، اما اگر مرکز SOS راه‌اندازی شود؛ تمامی تماس‌های شهروندان ابتدا به مرکز مدیریت بحران متصل می‌شود. در اینجا تماس‌ها پالایش شده و تماس‌های واقعی از تماس‌های مزاحمان جدا می‌شود. بنابراین تماسی که واقعا ضروری و مهم باشد و نیازمند اقدامات دستگاه‌های امدادی باشند، به مرکز مربوطه متصل می‌شود. با این روش، کارشناسان ما، حلقه واسط بین مردم و مراکز امدادی می‌شوند، به همین دلیل تماس‌های واقعی را به مراکز وصل می‌کنند و تماس‌های مزاحم دستگاه‌ها، رد می‌شوند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری شهر تهران ادامه داد: پس با ایجاد این مرکز، میزان مزاحمت‌های دستگاه‌های امدادی به صفر می‌رسد و مردم دیگر پشت خط‌های اشغال منتظر نمی‌مانند. با این اقدام همچنین مزاحمان نیز به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام 



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا