اجتماعی > آموزش و پرورش

ضرورت تجهیز معلمان به ابزارهای جدید آموزشی



تهران اجتماعی:به گزارش خبرگزاری ایسنا؛: پور کمالی در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه دانشگاه و محیط علمی بدون پژوهش معنا و مفهومی ندارد گفت: رکن اصلی در دانشگاه آموزش است ولی پژوهش هم اهمیت دارد از منظر اینکه به آموزش خوب و با کیفیت کمک شود. پژوهش، تولید دانش می‌کند، دانش به تنهایی خیلی ارزشمند نیست، وقتی دانش نافع و ارزشمند باشد و به عرصه کاربردی ورود پیدا کند، به فناوری تبدیل و ارزشمند می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش وقتی که به بخش فناوری تبدیل می‌شود، باید به عرصه اجرایی و کار وارد شود افزود: اگر فقط ابزار فناوری داشته باشیم و در جایی از آن محافظت کنیم و از آن استفاده نشود، فایده‌ای ندارد.

پورکمالی با بیان اینکه برای دانشگاه به طور ویژه ماموریتی در نظر گرفته شده است ادامه داد: در راستای اهداف عالی و ارزشمند تعریف شده، آموزش با کیفیت در جهت فرصتی برابر برای تمام ایران زمین ایجاد شده است. از اهداف و برنامه‌های اصلی دولت چهاردهم در بخش آموزش عمومی، کیفیت بخشیدن و ایجاد فرصت برابر یا عدالت آموزشی متصور است.

وی با بیان اینکه برای هر دو هدف، این دانشگاه می‌تواند در حوزه وزارت آموزش و پرورش، دولت و اهداف نظام یک رکن باشد افزود: همه توان و اقدامات خود را در راستای ایجاد فناوری‌های آموزشی انجام دهد. برای رشته های تخصصی قطعا اساتید باید صاحب علم و دانش باشند و بخشی از توان خود را صرف فناوری‌های آموزشی کنند، فناوری‌هایی که محل مصرف آن می‌تواند وزارت آموزش و پرورش باشد و مشتری خوبی برای این قضیه داشته باشند می‌توانند درآمدزایی خوبی برای دانشگاه ایجاد کنند.

پورکمالی با بیان اینکه یک فرصت طلایی وجود دارد که اگر توانمان را در این راستا هدایت کنیم، جامعه تعلیم و تربیت کشور منتفع و دانشگاه به عنوان یک مرجعیت علمی صاحب یک آوازه خواهد شد ادامه داد:  امتیازاتی برای اساتیدی که در این راستا اهتمام داشته باشند، در نظر گرفته می‌شود تا برای کشور و تربیت نسل آینده سبب خیر و برکت شوند، البته در رسیدن به این هدف از فناوری های جدید مانند علوم شناختی و بعد کاربردی شدن ابزارهای هوش مصنوعی بر اساس داده‌های علوم شناختی استفاده می‌شود که می‌تواند در جهت عدالت آموزشی و توسعه و کیفیت بخشی به امر آموزش استفاده شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه علوم شناختی و ابزارهای هوش مصنوعی کارهای خوب و ارزشمندی انجام داده است گفت: این ابزارها باید با آشنایی شروع و تبدیل به ابزار شوند تا معلمان کشور از این ابزارها استفاده کنند زیرا این دانشگاه علاوه بر وظیفه تربیت معلم و فارغ التحصیلی دانشجو، وظیفه تجهیز کردن معلم‌ها به ابزارهای جدید را دارد. شرایط به گونه‌ای است که هر فرد ظرف مدت سه سال باید ابزارهای آموزش را به روز کند تا در نهایت به عدالت آموزشی بینجامد.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا