جامعه > محیط زیست

تخصیص منابع مالی برای تولید خودرو به جای اسقاط



به گزارش خبرنگار مهر، احمد طاهری رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که به مناسبت هفته پاک برگزار شد گفت: اسقاط خودروهای فرسوده با هدف کاهش آلودگی همچنان فاصله زیادی با اهداف تعیین‌شده دارد

طاهری با تأکید بر اهمیت اجرای قانون هوای پاک، اظهار داشت: مسئولیت تأیید خودروها بر عهده وزارت صمت است و طبق قانون، باید خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل خارج شوند. در سال ۱۳۹۹، تنها ۶ هزار خودرو اسقاط شد، اما در سال گذشته با ازسرگیری واردات خودرو، میزان اسقاط روند افزایشی پیدا کرد. با این وجود، همچنان با هدف‌گذاری سالانه اسقاط خودرو فاصله داریم.

تخصیص منابع مالی برای تولید خودرو به جای اسقاط

وی به ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، به جای اجرای کامل اسقاط، مبلغی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان در صندوق وزارت صمت ذخیره شده است. این تصمیم برای حمایت از تولید خودرو اتخاذ شده است، اما همچنان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای خروج خودروهای فرسوده تأکید داریم.

تمرکز بر نوسازی حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی موتورسیکلت‌ها

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، به‌ویژه تاکسی‌ها، در حال انجام است. در تهران، موتورسیکلت‌ها سهمی حدود ۱۰ درصد در انتشار ذرات معلق دارند که نیازمند اقدامات فوری برای کاهش آلودگی این بخش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که اجرای قوانین مرتبط با اسقاط خودرو و بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی از اقدامات اساسی برای کاهش آلودگی هوا است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا