کیفیت آموزشی با تغییر رفتار و پیشرفت دانش آموزان ارزیابی میشود
تهران اجتماعی:به گزارش خبرگزاری ایسنا؛: محمد سلیمی با تبیین سیاستها، برنامهها و انتظارات، گفت: برای تحول در سازمانها باید به سازمان یادگیرنده تبدیل شویم.
وی با بیان اینکه تمامی نظامهای آموزشی موفق دنیا در سه ویژگی اشتراک دارند، افزود: تمرکز بر کیفیت معلمان، برنامههای درسی انعطاف پذیر و استقلال مدارس که کیفیت معلمان از مهمترین آنها است، سه ویژگی مشترک را شامل میشوند.
سلیمی تصریح کرد: دارا بودن مهارت، استعداد و علاقه به حرفه معلمی و تدریس از ویژگیهای معلمان کیفی است و دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمانی با چنین خصوصیاتی یکی از ستونهای اصلی نظام تعلیم و تربیت قوی را ایجاد میکند که مهمترین عامل در موفقیت تحصیلی دانشآموزان است.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت جذب، استخدام و توانمندسازی معلمان، گفت: در مدارسی که معلم با کیفیت وجود دارد، آموزش هرگز تعطیل نشده و آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد.
سلیمی داشتن انگیزه را موجب افزایش اثربخشی و کارایی دانست و بر نگاه تاثیربخشی و اثرگذاری در آموزش و توسعه حرفهای معلمان و به روز بودن آنان تأکید کرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، در ادامه بر ارزیابی عملکرد و انگیزه دهی به معلمان براساس پیشرفت دانشآموزان اشاره و خاطر نشان کرد: در تعلیم و تربیت پیشرفته و موفق، کیفیت با تغییر رفتار و پیشرفت دانش آموزان ارزیابی میشود.
وی حوزه نظارت و ارزیابی را حوزه تخصصی بر شمرد که اهداف، برنامهها و ظرفیتها را میشناسد و میتواند پیشنهادات اثربخش و مفید در راستای بهبود و اصلاح فرآیندها ارائه دهد و تصریح کرد: اگر سازمان از ریل و برنامه خارج شود ارزیابی عملکرد هشدار خروج و برگشت به ریل اصلی را خواهد داد.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سلیمی همچنین نگاه رئیس جمهور به توسعه عدالت آموزشی را نگاهی جدی در ابعاد سخت افزاری (امکانات و ساختمان) و نرم افزاری (توجه به کیفیت آموزشی، چیدمان کلاس، برنامه درسی و روشهای یاددهی-یادگیری) عنوان کرد.
انتهای پیام