استانها > مرکزی

اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس کشور



به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی از دغدغه‌های دولت چهاردهم است و به برکت انقلاب اسلامی برای ۹۹ درصد از کودکان کشور امکان حضور در مدرسه و تحصیل در مقطع ابتدایی فراهم است.

وی با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش‌وپرورش در دی‌ماه ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: رویکرد شوراهای آموزش‌وپرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و خیران در امر آموزش، و بهره‌گیری از منابع و امکانات موجود کشور در کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شوراهای آموزش‌وپرورش به عنوان یکی از مهمترین مراکز تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت در استان‌ها و شهرستان‌ها باید از این بستر قانونی، بیشترین استفاده را در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی داشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور یاد شده است، افزود: سرمایه نیروی انسانی موتور محرک اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود، از این‌رو طراحی و معماری آینده کشور نیز در مدارس و از سوی معلمان صورت می‌گیرد.

وی بر ضرورت زمینه مشارکت دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: این ظرفیت باید از طریق شوراهای آموزش‌وپرورش برای حل مشکل‌ها و ناترازی‌های آموزشی و پرورش ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تحقق عدالت تربیتی و آموزشی را کلیدی‌ترین موضوع آموزش‌وپرورش برشمرد و ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، ایجاد مدارس تراز انقلاب مورد توجه ویژه است و در اولویت اقدامات دولت چهاردهم قرار دارد.

در حال بروز رسانی…..



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا